I would also like a faster update rate for the boost.edria wrote: ↑26 Mar 2020, 14:44For me update rate is slow, I am used to watching boost numbers in VAG-COM and do not have a problem in rapid update.
If it is possible to make it an option with different timings so we can find the sweet spot. For the Boost Gauge function - there the update rate can be as fast as possible because its a needle. Maybe send a firmware with fast update rate for main screen and see how it behaves on the road ?
Подключение наддува / Boost connection
-
- Posts: 94
- Joined:
- 11 Oct 2018, 18:01
- Location: Adjud, Vrancea, Romania
AUDI A4 B7
2.0 TDI quattro BPW
ColorMFA on Color FIS
2.0 TDI quattro BPW
ColorMFA on Color FIS
-
- Posts: 8
- Joined:
- 01 Oct 2019, 19:05
2.0 tdi 16V BRE 2006,my instrument cluster is with oem color fis, but I'm still waiting to send my COLOR MFA !mmgherasim wrote: ↑26 Mar 2020, 22:59What year and engine code is your car? You might be good to go if you select can-bus from boost range options in colormfa.
-
- Posts: 94
- Joined:
- 11 Oct 2018, 18:01
- Location: Adjud, Vrancea, Romania
You should see boost via can, no need for wire from ECU.
AUDI A4 B7
2.0 TDI quattro BPW
ColorMFA on Color FIS
2.0 TDI quattro BPW
ColorMFA on Color FIS
-
- Posts: 13
- Joined:
- 03 Oct 2019, 02:11
EDC15P does not have boost via can
Seat Leon 1M 2004
1.9 TDI ARL
Golf 4 HALF FIS IMMO 3 -> ColorMFA
1.9 TDI ARL
Golf 4 HALF FIS IMMO 3 -> ColorMFA
-
- Posts: 2515
- Joined:
- 28 Dec 2017, 19:07
- Location: Москва
Connection is the same as for BPW. See table on page 1.2.0 tdi 16V BRE 2006
Добавьте данные об автомобиле в подпись (профиль -> подпись). Чтоб не спрашивать постоянно... :)
Please add info about your car to you signature (profile -> edit signature). To not ask every time... :)
Please add info about your car to you signature (profile -> edit signature). To not ask every time... :)
-
- Posts: 13
- Joined:
- 03 Oct 2019, 02:11
Disregard my post, I thought you were asking for my car (Leon 1M), why did I not use can+ boost.
If he has 2006 BRE he is for sure EDC16
If he has 2006 BRE he is for sure EDC16
Seat Leon 1M 2004
1.9 TDI ARL
Golf 4 HALF FIS IMMO 3 -> ColorMFA
1.9 TDI ARL
Golf 4 HALF FIS IMMO 3 -> ColorMFA
-
- Posts: 94
- Joined:
- 11 Oct 2018, 18:01
- Location: Adjud, Vrancea, Romania
I made a video of my Motor CAN monitor, so you can see what other info is present for this car and also to see where the boost pressure is showing. Maybe you can find other useful info in motor can. Thanks!
CAN-monitor A4 B7
CAN-monitor A4 B7
AUDI A4 B7
2.0 TDI quattro BPW
ColorMFA on Color FIS
2.0 TDI quattro BPW
ColorMFA on Color FIS
-
- Posts: 1
- Joined:
- 28 Feb 2018, 00:12
Здравствуйте, подскажите на 2.7 turbo, мотор AZR Где искать провод наддува?
И в какой разъём приборной панели? Спасибо
И в какой разъём приборной панели? Спасибо
-
- Posts: 94
- Joined:
- 11 Oct 2018, 18:01
- Location: Adjud, Vrancea, Romania
For 2.7 AZR: PIN 101 of Motronic control unit, blue/gray wire and for dashboard pin check your ColorMFA installation guide and find where the Analog input is connected.
AUDI A4 B7
2.0 TDI quattro BPW
ColorMFA on Color FIS
2.0 TDI quattro BPW
ColorMFA on Color FIS
-
- Posts: 8
- Joined:
- 01 Oct 2019, 19:05
How is the boost from the video connected?In my A4 2.0 tdi 16v only show max boost 1.54,but my car has tuning and the turbine is working at 1,75 bar my boost is show via CAN!Do I need a separate wire to see it properly boost!My firmware is b29!
-
- Posts: 27
- Joined:
- 28 Oct 2018, 20:14
- Location: RU->CZ->NL
Audi TT 2001 1.8t BAM - 101
Audi TT | 8N | 2001 | BAM | Quattro | FZL | ЭУР | MiniCAN /// Golf IV Cabriolet | 1E7 | 2000
-
- Posts: 2515
- Joined:
- 28 Dec 2017, 19:07
- Location: Москва
Original CAN-bus data for boost accepted only 2,54bar absolute pressure (1.54bar boost).How is the boost from the video connected?
This guy (from video) use modified engine firmware with doubled (multiplied by 2) range of CAN-bus boost.
Is a "typical" modification for engine ecu. You may found info on nefmoto or other forums.
ColorMFA support this modification (need select "CAN-bus+" in boost calibration menu).
Or you may connect separate wire from engine ecu to dashboard and select correct sensor in boost calibration menu.
Добавьте данные об автомобиле в подпись (профиль -> подпись). Чтоб не спрашивать постоянно... :)
Please add info about your car to you signature (profile -> edit signature). To not ask every time... :)
Please add info about your car to you signature (profile -> edit signature). To not ask every time... :)
-
- Posts: 26
- Joined:
- 15 Jan 2018, 17:40
- Location: Брянск
Добрый день. После обновления на b32 стало очень сильно скакать показания наддува, что в свою очередь добавляет дискамфорта при просмотре... больше ни у кого такого дискамфорта нет? До обновления как мне кажется было лучше.
-
- Posts: 2515
- Joined:
- 28 Dec 2017, 19:07
- Location: Москва
Очень многие просили сделать обновление наддува быстрым. Типа цветной редко обновляет наддув на экране и получается как-бы сглаживание/запаздывание данных. Теперь обновление быстрое. Раз в 100мс значение на экране обновляется. Те кто тестировал, сказали, что это то что нужно... Х.з... Как просили в общем...
Добавьте данные об автомобиле в подпись (профиль -> подпись). Чтоб не спрашивать постоянно... :)
Please add info about your car to you signature (profile -> edit signature). To not ask every time... :)
Please add info about your car to you signature (profile -> edit signature). To not ask every time... :)
-
- Posts: 26
- Joined:
- 15 Jan 2018, 17:40
- Location: Брянск
Понятно. А какой нибудь микропатч нельзя сделать для изменения наддува как было? Может кому то тоже это будет интересно.
-
- Posts: 2515
- Joined:
- 28 Dec 2017, 19:07
- Location: Москва
Посмотрим, может в следующем обновлении добавлю выбор частоты обновления параметров на основном экране.
Добавьте данные об автомобиле в подпись (профиль -> подпись). Чтоб не спрашивать постоянно... :)
Please add info about your car to you signature (profile -> edit signature). To not ask every time... :)
Please add info about your car to you signature (profile -> edit signature). To not ask every time... :)
-
- Posts: 4
- Joined:
- 13 Dec 2019, 12:31
Здравствуйте, такая проблема. Авто VW т4 TDI, эбу ebc vm 15+. Подключил наддув как по мануалу на 71 пин, турбина настроена на 1.4 бар, колор показывает максимальный буст 0.9. Ради интереса подключил к 73 пину эбу, показывает в пике 1.6, тоесть как бы завышает. Что делать? Может Колор не корректно отображает наддув? Кстати стоит 3bar map sensor.
VW Transporter 4, 1.9 tdi (afn) 150hp. EDC VM 15+
-
- Posts: 2515
- Joined:
- 28 Dec 2017, 19:07
- Location: Москва
Нужны буквы двигателя (3-х символьный код).
Просто так на любые пины подключать нельзя. Спалите либо мозг, либо вход цветного.
Что выбрано в калибровках ? Выбран тот же диапазон что и у датчика ?
Просто так на любые пины подключать нельзя. Спалите либо мозг, либо вход цветного.
Что выбрано в калибровках ? Выбран тот же диапазон что и у датчика ?
Добавьте данные об автомобиле в подпись (профиль -> подпись). Чтоб не спрашивать постоянно... :)
Please add info about your car to you signature (profile -> edit signature). To not ask every time... :)
Please add info about your car to you signature (profile -> edit signature). To not ask every time... :)