Неисправности, брак, возможные причины/ Issues and solutions
Добрый день!
В один момент экран стал тухнуть, поворачиваешь ключ, загорается и через пару секунд тухнет. АКБ клему скидывал, вообще перестал включаться. Переподключил синий разъём - заработал.
Вставлен он был хорошо, это окисление при переходных температурах? Какой контакт на такое поведение влияет?
Стоит 33 прошивка, надо ли для Т4 менять на более новую или нет смысла?
В один момент экран стал тухнуть, поворачиваешь ключ, загорается и через пару секунд тухнет. АКБ клему скидывал, вообще перестал включаться. Переподключил синий разъём - заработал.
Вставлен он был хорошо, это окисление при переходных температурах? Какой контакт на такое поведение влияет?
Стоит 33 прошивка, надо ли для Т4 менять на более новую или нет смысла?
VW T4 Eurovan 2001г., VR6 2.8
I think no.Is possible bad settings on debug ?
Take photo of Debug->Hardware->CAN Setup->Low Speed
В синем разъеме общее питание и зажигание.В один момент экран стал тухнуть, поворачиваешь ключ, загорается и через пару секунд тухнет. АКБ клему скидывал, вообще перестал включаться. Переподключил синий разъём - заработал.
Вставлен он был хорошо, это окисление при переходных температурах? Какой контакт на такое поведение влияет?
Стоит 33 прошивка, надо ли для Т4 менять на более новую или нет смысла?
Сама приборка при этом не тухнет ? Цветной выключается как при отключении зажигания (обычно видно по подсветке экрана или если в настройках выбрана картинка при отключении или данные трип) или просто резко отрубается ?
Возможно плохо припаяли провода от цветного, со временем начали отваливаться. Возможно плохие контакты в самом синем разъеме. Провода на этих машинах были еще не обжаты (если не путаю), а насажены просто в пины как бы "в разрез". Со временем возможен плохой контакт, особенно после того как проводку пошевелили снимая/устанавливая приборку.
Добавьте данные об автомобиле в подпись (профиль -> подпись). Чтоб не спрашивать постоянно... :)
Please add info about your car to you signature (profile -> edit signature). To not ask every time... :)
Please add info about your car to you signature (profile -> edit signature). To not ask every time... :)
Приборка не тухнет - работает штатно, а экран затухает за пару секунд - сразу в чёрный без данных. Я уже давно не лазил в приборку, как разобрался с датчиком масла, с 13 партии цветной.
Пока работает, если опять будет тухнуть, посмотрю внимательно контакты разъёма.
Паял Дима Remnevolt, проблем не было.
Пока работает, если опять будет тухнуть, посмотрю внимательно контакты разъёма.
Паял Дима Remnevolt, проблем не было.
VW T4 Eurovan 2001г., VR6 2.8
Проверьте подрулевой (кнопки управления БК), проводку к нему и разъемы.
Это штатная функция гашения экрана при долгом удержании кнопки "вниз" на основном экране. Соответственно кнопка "вниз" похоже где-то коротит на массу...
Это штатная функция гашения экрана при долгом удержании кнопки "вниз" на основном экране. Соответственно кнопка "вниз" похоже где-то коротит на массу...
Добавьте данные об автомобиле в подпись (профиль -> подпись). Чтоб не спрашивать постоянно... :)
Please add info about your car to you signature (profile -> edit signature). To not ask every time... :)
Please add info about your car to you signature (profile -> edit signature). To not ask every time... :)
I don't see any problem here.
You can try to put 80% for Low Speed. These changes will only take effect after the car enters sleep mode (it will be locked for more than 5-10 minutes).
You can try to put 80% for Low Speed. These changes will only take effect after the car enters sleep mode (it will be locked for more than 5-10 minutes).
Добавьте данные об автомобиле в подпись (профиль -> подпись). Чтоб не спрашивать постоянно... :)
Please add info about your car to you signature (profile -> edit signature). To not ask every time... :)
Please add info about your car to you signature (profile -> edit signature). To not ask every time... :)
Maybe it's the lowline 503 cluster that's bugging?
It is the wake up that is problematic otherwise everything works perfectly
Golf 4 Tdi 100@150 | Cluster Passat W8 US 503 LowLine
This is not a problem of waking up.
You can check the awakening like this:
- remove the LCD display or the front cover of the cluster. Behind the LCD, there is a small LED on the ColorMFA main board. It can be seen if you remove the LCD or remove the front cover.
- install the cluster in the car.
- close the car for more than 1 hour (small LED on ColorMFA main board should not blink after 1 hour)
- open car with remote or key.
- check the operation of the small LED. It should flash immediately after opening the car. This suggests that ColorMFA is awake and ready to work.
Your problem is that the door status is not displayed without ignition. But I think this is not a problem with ColorMFA.
You can check the awakening like this:
- remove the LCD display or the front cover of the cluster. Behind the LCD, there is a small LED on the ColorMFA main board. It can be seen if you remove the LCD or remove the front cover.
- install the cluster in the car.
- close the car for more than 1 hour (small LED on ColorMFA main board should not blink after 1 hour)
- open car with remote or key.
- check the operation of the small LED. It should flash immediately after opening the car. This suggests that ColorMFA is awake and ready to work.
Your problem is that the door status is not displayed without ignition. But I think this is not a problem with ColorMFA.
Добавьте данные об автомобиле в подпись (профиль -> подпись). Чтоб не спрашивать постоянно... :)
Please add info about your car to you signature (profile -> edit signature). To not ask every time... :)
Please add info about your car to you signature (profile -> edit signature). To not ask every time... :)
Thanks for explain autopilot.autopilot wrote: ↑29 Nov 2021, 09:16This is not a problem of waking up.
You can check the awakening like this:
- remove the LCD display or the front cover of the cluster. Behind the LCD, there is a small LED on the ColorMFA main board. It can be seen if you remove the LCD or remove the front cover.
- install the cluster in the car.
- close the car for more than 1 hour (small LED on ColorMFA main board should not blink after 1 hour)
- open car with remote or key.
- check the operation of the small LED. It should flash immediately after opening the car. This suggests that ColorMFA is awake and ready to work.
Your problem is that the door status is not displayed without ignition. But I think this is not a problem with ColorMFA.
I will testing this week
Golf 4 Tdi 100@150 | Cluster Passat W8 US 503 LowLine
In your car, the door status also does not work after the ignition is turned off. Open | close any door several times after turning off the ignition. ColorMFA does not show the status of doors in this mode on your vehicle. It doesn't have to be that way. Doors should be visible on your car at any position of the ignition key.
Добавьте данные об автомобиле в подпись (профиль -> подпись). Чтоб не спрашивать постоянно... :)
Please add info about your car to you signature (profile -> edit signature). To not ask every time... :)
Please add info about your car to you signature (profile -> edit signature). To not ask every time... :)
In my car the state of the doors works when it is not in sleep mode. Before 1 hour of rest the colormfa perfectly displays the state of the doors regardless of the position of the key
Golf 4 Tdi 100@150 | Cluster Passat W8 US 503 LowLine
At the middle of the video (from 00:50), you open the door after turning off the ignition, but ColorMFA does not display this. It shows the last state (closed) and the display is off. Is the video not correct?
To check: after turning off the ignition, wait until the display goes out and open|close any door. ColorMFA should display the status of the door.
To check: after turning off the ignition, wait until the display goes out and open|close any door. ColorMFA should display the status of the door.
Добавьте данные об автомобиле в подпись (профиль -> подпись). Чтоб не спрашивать постоянно... :)
Please add info about your car to you signature (profile -> edit signature). To not ask every time... :)
Please add info about your car to you signature (profile -> edit signature). To not ask every time... :)
autopilot wrote: ↑29 Nov 2021, 10:05At the middle of the video (from 00:50), you open the door after turning off the ignition, but ColorMFA does not display this. It shows the last state (closed) and the display is off. Is the video not correct?
To check: after turning off the ignition, wait until the display goes out and open|close any door. ColorMFA should display the status of the door.
phpBB [video]
Golf 4 Tdi 100@150 | Cluster Passat W8 US 503 LowLine
It's good.
Check awakening as described earlier.
Check awakening as described earlier.
Добавьте данные об автомобиле в подпись (профиль -> подпись). Чтоб не спрашивать постоянно... :)
Please add info about your car to you signature (profile -> edit signature). To not ask every time... :)
Please add info about your car to you signature (profile -> edit signature). To not ask every time... :)
I don't know why he doesn't show the doors. Because the LED is working, there are no problems waking up from sleep mode.
Добавьте данные об автомобиле в подпись (профиль -> подпись). Чтоб не спрашивать постоянно... :)
Please add info about your car to you signature (profile -> edit signature). To not ask every time... :)
Please add info about your car to you signature (profile -> edit signature). To not ask every time... :)
Забыл отписаться. В общем разобрал подрулевое пространство, вынул разъём, что идёт от МФА, "подёргал" все провода и собрал назад - проблема исчезла.
Мне кажется, где то в кнопке МФА подрулевого таится этот коротыш, на Т4 управление МФА переделывается со штатного и тумблер вверх - вниз, перемещается не очень точно, с люфтом.
В общем спасибо за наводку, теперь буду знать, куда лезть в случае повторения подобного.
VW T4 Eurovan 2001г., VR6 2.8