Неисправности, брак, возможные причины/ Issues and solutions

Technical issues

Вопросы по установке. Монтаж, пайка, проводки...
Questions about the installation. Mounting, soldering, wiring ...
User avatar
DirtyliMe
Posts: 46
Joined:
29 Dec 2017, 09:55

 

Post  09 Jan 2018, 01:10

Тема для обсуждения возможных неисправностей и заводского брака.
онлайн-консультация. куда смотреть, если что-то не работает.
как отремонтировать и стоит ли это делать самостоятельно.

- Как зайти в режим прошивки после неудачного обновления.
User avatar
spl
Posts: 18
Joined:
10 Feb 2019, 16:04
Contact:

 

Post  25 Nov 2021, 09:43

Добрый день!
В один момент экран стал тухнуть, поворачиваешь ключ, загорается и через пару секунд тухнет. АКБ клему скидывал, вообще перестал включаться. Переподключил синий разъём - заработал.
Вставлен он был хорошо, это окисление при переходных температурах? Какой контакт на такое поведение влияет?
Стоит 33 прошивка, надо ли для Т4 менять на более новую или нет смысла?
VW T4 Eurovan 2001г., VR6 2.8
User avatar
autopilot
Posts: 2479
Joined:
28 Dec 2017, 19:07
Location: Москва
Contact:

 

Post  25 Nov 2021, 11:24

Is possible bad settings on debug ?
I think no.
Take photo of Debug->Hardware->CAN Setup->Low Speed
В один момент экран стал тухнуть, поворачиваешь ключ, загорается и через пару секунд тухнет. АКБ клему скидывал, вообще перестал включаться. Переподключил синий разъём - заработал.
Вставлен он был хорошо, это окисление при переходных температурах? Какой контакт на такое поведение влияет?
Стоит 33 прошивка, надо ли для Т4 менять на более новую или нет смысла?
В синем разъеме общее питание и зажигание.
Сама приборка при этом не тухнет ? Цветной выключается как при отключении зажигания (обычно видно по подсветке экрана или если в настройках выбрана картинка при отключении или данные трип) или просто резко отрубается ?
Возможно плохо припаяли провода от цветного, со временем начали отваливаться. Возможно плохие контакты в самом синем разъеме. Провода на этих машинах были еще не обжаты (если не путаю), а насажены просто в пины как бы "в разрез". Со временем возможен плохой контакт, особенно после того как проводку пошевелили снимая/устанавливая приборку.
Добавьте данные об автомобиле в подпись (профиль -> подпись). Чтоб не спрашивать постоянно... :)
Please add info about your car to you signature (profile -> edit signature). To not ask every time... :)
User avatar
spl
Posts: 18
Joined:
10 Feb 2019, 16:04
Contact:

 

Post  25 Nov 2021, 13:08

Приборка не тухнет - работает штатно, а экран затухает за пару секунд - сразу в чёрный без данных. Я уже давно не лазил в приборку, как разобрался с датчиком масла, с 13 партии цветной.
Пока работает, если опять будет тухнуть, посмотрю внимательно контакты разъёма.
Паял Дима Remnevolt, проблем не было.
VW T4 Eurovan 2001г., VR6 2.8
boubou
Posts: 125
Joined:
04 May 2018, 22:59
Location: France

 

Post  25 Nov 2021, 14:23

phpBB [video]
Golf 4 Tdi 100@150 | Cluster Passat W8 US 503 LowLine
User avatar
spl
Posts: 18
Joined:
10 Feb 2019, 16:04
Contact:

 

Post  28 Nov 2021, 15:57

Передёргивание разъёма уже не помогает.
phpBB [video]
VW T4 Eurovan 2001г., VR6 2.8
User avatar
autopilot
Posts: 2479
Joined:
28 Dec 2017, 19:07
Location: Москва
Contact:

 

Post  28 Nov 2021, 17:42

Проверьте подрулевой (кнопки управления БК), проводку к нему и разъемы.
Это штатная функция гашения экрана при долгом удержании кнопки "вниз" на основном экране. Соответственно кнопка "вниз" похоже где-то коротит на массу...
Добавьте данные об автомобиле в подпись (профиль -> подпись). Чтоб не спрашивать постоянно... :)
Please add info about your car to you signature (profile -> edit signature). To not ask every time... :)
boubou
Posts: 125
Joined:
04 May 2018, 22:59
Location: France

 

Post  28 Nov 2021, 18:42

boubou wrote:
25 Nov 2021, 14:23
phpBB [video]
Up please :oops:
Golf 4 Tdi 100@150 | Cluster Passat W8 US 503 LowLine
User avatar
autopilot
Posts: 2479
Joined:
28 Dec 2017, 19:07
Location: Москва
Contact:

 

Post  28 Nov 2021, 19:24

I don't see any problem here.
You can try to put 80% for Low Speed. These changes will only take effect after the car enters sleep mode (it will be locked for more than 5-10 minutes).
Добавьте данные об автомобиле в подпись (профиль -> подпись). Чтоб не спрашивать постоянно... :)
Please add info about your car to you signature (profile -> edit signature). To not ask every time... :)
boubou
Posts: 125
Joined:
04 May 2018, 22:59
Location: France

 

Post  28 Nov 2021, 20:46

autopilot wrote:
28 Nov 2021, 19:24
I don't see any problem here.
You can try to put 80% for Low Speed. These changes will only take effect after the car enters sleep mode (it will be locked for more than 5-10 minutes).
Maybe it's the lowline 503 cluster that's bugging?

It is the wake up that is problematic otherwise everything works perfectly :unknown:
Golf 4 Tdi 100@150 | Cluster Passat W8 US 503 LowLine
User avatar
autopilot
Posts: 2479
Joined:
28 Dec 2017, 19:07
Location: Москва
Contact:

 

Post  29 Nov 2021, 09:16

This is not a problem of waking up.
You can check the awakening like this:
- remove the LCD display or the front cover of the cluster. Behind the LCD, there is a small LED on the ColorMFA main board. It can be seen if you remove the LCD or remove the front cover.
- install the cluster in the car.
- close the car for more than 1 hour (small LED on ColorMFA main board should not blink after 1 hour)
- open car with remote or key.
- check the operation of the small LED. It should flash immediately after opening the car. This suggests that ColorMFA is awake and ready to work.

Your problem is that the door status is not displayed without ignition. But I think this is not a problem with ColorMFA.
Добавьте данные об автомобиле в подпись (профиль -> подпись). Чтоб не спрашивать постоянно... :)
Please add info about your car to you signature (profile -> edit signature). To not ask every time... :)
boubou
Posts: 125
Joined:
04 May 2018, 22:59
Location: France

 

Post  29 Nov 2021, 09:24

autopilot wrote:
29 Nov 2021, 09:16
This is not a problem of waking up.
You can check the awakening like this:
- remove the LCD display or the front cover of the cluster. Behind the LCD, there is a small LED on the ColorMFA main board. It can be seen if you remove the LCD or remove the front cover.
- install the cluster in the car.
- close the car for more than 1 hour (small LED on ColorMFA main board should not blink after 1 hour)
- open car with remote or key.
- check the operation of the small LED. It should flash immediately after opening the car. This suggests that ColorMFA is awake and ready to work.

Your problem is that the door status is not displayed without ignition. But I think this is not a problem with ColorMFA.
Thanks for explain autopilot.

I will testing this week :good:
Golf 4 Tdi 100@150 | Cluster Passat W8 US 503 LowLine
User avatar
autopilot
Posts: 2479
Joined:
28 Dec 2017, 19:07
Location: Москва
Contact:

 

Post  29 Nov 2021, 09:31

In your car, the door status also does not work after the ignition is turned off. Open | close any door several times after turning off the ignition. ColorMFA does not show the status of doors in this mode on your vehicle. It doesn't have to be that way. Doors should be visible on your car at any position of the ignition key.
Добавьте данные об автомобиле в подпись (профиль -> подпись). Чтоб не спрашивать постоянно... :)
Please add info about your car to you signature (profile -> edit signature). To not ask every time... :)
boubou
Posts: 125
Joined:
04 May 2018, 22:59
Location: France

 

Post  29 Nov 2021, 09:39

In my car the state of the doors works when it is not in sleep mode. Before 1 hour of rest the colormfa perfectly displays the state of the doors regardless of the position of the key :pardon:
Golf 4 Tdi 100@150 | Cluster Passat W8 US 503 LowLine
User avatar
autopilot
Posts: 2479
Joined:
28 Dec 2017, 19:07
Location: Москва
Contact:

 

Post  29 Nov 2021, 10:05

At the middle of the video (from 00:50), you open the door after turning off the ignition, but ColorMFA does not display this. It shows the last state (closed) and the display is off. Is the video not correct?

To check: after turning off the ignition, wait until the display goes out and open|close any door. ColorMFA should display the status of the door.
Добавьте данные об автомобиле в подпись (профиль -> подпись). Чтоб не спрашивать постоянно... :)
Please add info about your car to you signature (profile -> edit signature). To not ask every time... :)
boubou
Posts: 125
Joined:
04 May 2018, 22:59
Location: France

 

Post  29 Nov 2021, 14:50

autopilot wrote:
29 Nov 2021, 10:05
At the middle of the video (from 00:50), you open the door after turning off the ignition, but ColorMFA does not display this. It shows the last state (closed) and the display is off. Is the video not correct?

To check: after turning off the ignition, wait until the display goes out and open|close any door. ColorMFA should display the status of the door.
phpBB [video]
Golf 4 Tdi 100@150 | Cluster Passat W8 US 503 LowLine
User avatar
autopilot
Posts: 2479
Joined:
28 Dec 2017, 19:07
Location: Москва
Contact:

 

Post  29 Nov 2021, 21:09

It's good.
Check awakening as described earlier.
Добавьте данные об автомобиле в подпись (профиль -> подпись). Чтоб не спрашивать постоянно... :)
Please add info about your car to you signature (profile -> edit signature). To not ask every time... :)
boubou
Posts: 125
Joined:
04 May 2018, 22:59
Location: France

 

Post  30 Nov 2021, 22:08

phpBB [video]
Golf 4 Tdi 100@150 | Cluster Passat W8 US 503 LowLine
User avatar
autopilot
Posts: 2479
Joined:
28 Dec 2017, 19:07
Location: Москва
Contact:

 

Post  01 Dec 2021, 09:28

I don't know why he doesn't show the doors. :( Because the LED is working, there are no problems waking up from sleep mode.
Добавьте данные об автомобиле в подпись (профиль -> подпись). Чтоб не спрашивать постоянно... :)
Please add info about your car to you signature (profile -> edit signature). To not ask every time... :)
boubou
Posts: 125
Joined:
04 May 2018, 22:59
Location: France

 

Post  01 Dec 2021, 09:39

With 80% on Can low speed, same problem :unknown:
Golf 4 Tdi 100@150 | Cluster Passat W8 US 503 LowLine
User avatar
spl
Posts: 18
Joined:
10 Feb 2019, 16:04
Contact:

 

Post  05 Dec 2021, 16:36

autopilot wrote:
28 Nov 2021, 17:42
Проверьте подрулевой (кнопки управления БК), проводку к нему и разъемы.
Это штатная функция гашения экрана при долгом удержании кнопки "вниз" на основном экране. Соответственно кнопка "вниз" похоже где-то коротит на массу...
Забыл отписаться. В общем разобрал подрулевое пространство, вынул разъём, что идёт от МФА, "подёргал" все провода и собрал назад - проблема исчезла.
Мне кажется, где то в кнопке МФА подрулевого таится этот коротыш, на Т4 управление МФА переделывается со штатного и тумблер вверх - вниз, перемещается не очень точно, с люфтом.
В общем спасибо за наводку, теперь буду знать, куда лезть в случае повторения подобного.
VW T4 Eurovan 2001г., VR6 2.8
Post Reply