Страница 4 из 6

Подключение наддува / Boost connection

Добавлено: 26 мар 2020, 23:00
mmgherasim
edria писал(а):
26 мар 2020, 14:44
For me update rate is slow, I am used to watching boost numbers in VAG-COM and do not have a problem in rapid update.
If it is possible to make it an option with different timings so we can find the sweet spot. For the Boost Gauge function - there the update rate can be as fast as possible because its a needle. Maybe send a firmware with fast update rate for main screen and see how it behaves on the road ?
I would also like a faster update rate for the boost.

Подключение наддува / Boost connection

Добавлено: 26 мар 2020, 23:40
batteto
mmgherasim писал(а):
26 мар 2020, 22:59
What year and engine code is your car? You might be good to go if you select can-bus from boost range options in colormfa.
2.0 tdi 16V BRE 2006,my instrument cluster is with oem color fis, but I'm still waiting to send my COLOR MFA !

Подключение наддува / Boost connection

Добавлено: 26 мар 2020, 23:58
mmgherasim
You should see boost via can, no need for wire from ECU.

Подключение наддува / Boost connection

Добавлено: 27 мар 2020, 00:57
edria
EDC15P does not have boost via can

Подключение наддува / Boost connection

Добавлено: 27 мар 2020, 05:52
autopilot
2.0 tdi 16V BRE 2006
Connection is the same as for BPW. See table on page 1.

Подключение наддува / Boost connection

Добавлено: 27 мар 2020, 10:16
mmgherasim
edria писал(а):
27 мар 2020, 00:57
EDC15P does not have boost via can
I have EDC16U34 in my 2006 BPW. Why his 2006 BRE should have EDC15P?

Подключение наддува / Boost connection

Добавлено: 27 мар 2020, 19:39
edria
Disregard my post, I thought you were asking for my car (Leon 1M), why did I not use can+ boost.
If he has 2006 BRE he is for sure EDC16

Подключение наддува / Boost connection

Добавлено: 27 мар 2020, 22:24
mmgherasim
I made a video of my Motor CAN monitor, so you can see what other info is present for this car and also to see where the boost pressure is showing. Maybe you can find other useful info in motor can. Thanks!
CAN-monitor A4 B7

Подключение наддува / Boost connection

Добавлено: 26 апр 2020, 23:10
Diman
Здравствуйте, подскажите на 2.7 turbo, мотор AZR Где искать провод наддува?
И в какой разъём приборной панели? Спасибо

Подключение наддува / Boost connection

Добавлено: 29 апр 2020, 11:36
mmgherasim
For 2.7 AZR: PIN 101 of Motronic control unit, blue/gray wire and for dashboard pin check your ColorMFA installation guide and find where the Analog input is connected.

Подключение наддува / Boost connection

Добавлено: 12 май 2020, 00:12
boubou
CAN BUS+ it's only for EDC15 boost via CAN !

Autopilot thanks again
phpBB [video]

Подключение наддува / Boost connection

Добавлено: 11 июн 2020, 19:22
batteto
boubou писал(а):
12 май 2020, 00:12
CAN BUS+ it's only for EDC15 boost via CAN !

Autopilot thanks again
phpBB [video]
How is the boost from the video connected?In my A4 2.0 tdi 16v only show max boost 1.54,but my car has tuning and the turbine is working at 1,75 bar my boost is show via CAN!Do I need a separate wire to see it properly boost!My firmware is b29!

Подключение наддува / Boost connection

Добавлено: 11 июн 2020, 20:45
EuroUMA
Audi TT 2001 1.8t BAM - 101

Подключение наддува / Boost connection

Добавлено: 13 июн 2020, 00:12
autopilot
How is the boost from the video connected?
Original CAN-bus data for boost accepted only 2,54bar absolute pressure (1.54bar boost).
This guy (from video) use modified engine firmware with doubled (multiplied by 2) range of CAN-bus boost.
Is a "typical" modification for engine ecu. You may found info on nefmoto or other forums.
ColorMFA support this modification (need select "CAN-bus+" in boost calibration menu).

Or you may connect separate wire from engine ecu to dashboard and select correct sensor in boost calibration menu.

Подключение наддува / Boost connection

Добавлено: 29 июн 2020, 15:11
Dalnoboyshik
Добрый день. После обновления на b32 стало очень сильно скакать показания наддува, что в свою очередь добавляет дискамфорта при просмотре... больше ни у кого такого дискамфорта нет? До обновления как мне кажется было лучше.

Подключение наддува / Boost connection

Добавлено: 29 июн 2020, 15:53
autopilot
Очень многие просили сделать обновление наддува быстрым. Типа цветной редко обновляет наддув на экране и получается как-бы сглаживание/запаздывание данных. Теперь обновление быстрое. Раз в 100мс значение на экране обновляется. Те кто тестировал, сказали, что это то что нужно... Х.з... Как просили в общем...

Подключение наддува / Boost connection

Добавлено: 01 июл 2020, 12:51
Dalnoboyshik
Понятно. А какой нибудь микропатч нельзя сделать для изменения наддува как было? Может кому то тоже это будет интересно.

Подключение наддува / Boost connection

Добавлено: 01 июл 2020, 19:44
autopilot
Посмотрим, может в следующем обновлении добавлю выбор частоты обновления параметров на основном экране.

Подключение наддува / Boost connection

Добавлено: 14 авг 2020, 11:47
Cocaina777
Здравствуйте, такая проблема. Авто VW т4 TDI, эбу ebc vm 15+. Подключил наддув как по мануалу на 71 пин, турбина настроена на 1.4 бар, колор показывает максимальный буст 0.9. Ради интереса подключил к 73 пину эбу, показывает в пике 1.6, тоесть как бы завышает. Что делать? Может Колор не корректно отображает наддув? Кстати стоит 3bar map sensor.

Подключение наддува / Boost connection

Добавлено: 19 авг 2020, 10:56
autopilot
Нужны буквы двигателя (3-х символьный код).
Просто так на любые пины подключать нельзя. Спалите либо мозг, либо вход цветного.
Что выбрано в калибровках ? Выбран тот же диапазон что и у датчика ?