Неисправности, брак, возможные причины/ Issues and solutions

Technical issues

Вопросы по установке. Монтаж, пайка, проводки...
Questions about the installation. Mounting, soldering, wiring ...
Аватара пользователя
DirtyliMe
Сообщения: 80
Регистрация:
29 дек 2017, 09:55

 

Сообщение  09 янв 2018, 01:10

Тема для обсуждения возможных неисправностей и заводского брака.
онлайн-консультация. куда смотреть, если что-то не работает.
как отремонтировать и стоит ли это делать самостоятельно.

- Как зайти в режим прошивки после неудачного обновления.
george013
Сообщения: 2
Регистрация:
05 ноя 2018, 01:27

 

Сообщение  05 ноя 2018, 10:50

planeboy18 писал(а):
07 июл 2018, 02:16
Also have another strange issue that has happened on 2 instrument panels.

Both are B5 S4 8D0920980
-Oil level works but temp does not.
-Outside air temp also does not work on either but works with factory screen.
-Fuel remaining and consumption also do not work on either.

Checked connections and everything appears fine. This hasn’t seemed to be an issue on 8D0920981 clusters I’ve fitted these into big both 980 have had the same issue.

Here are Motor and Comfort CAN traffic from 1 of the instrument clusters while it’s in the car.
I am having the same problems with mine. On a S3 8L. I checked all my connections and they are correct. any ideas?
Schimmi70
Сообщения: 11
Регистрация:
10 окт 2018, 22:38

 

Сообщение  05 ноя 2018, 14:51

How do you calculate Oil level ?

my Problem:
Oil Level was 0.4 l under min level at dipstick, but ColorMFA shows Oil level at ca 49 mm and Oil MIN/MAX at half of the low 1/4 of virtual dipstick.

After i fill up 1l Oil, the Oil-Level at dipstick was ca. at 2/3 full. ColorMFA show 59mm and Oil Min/Max a little bit over 1/2 full.

Now Oil-Level at dipstick is around min at dipstick. ColorMFA calculate 47mm and Oil Min/Max a litte bit under 1/2 full.

There is no waring that oil level is to low. Who calulate the Oil level at old Displaycluster ? Cause there is no warning ton, but i know, without colorMFA there was a Oil-Level Warning at Min Oil Level at dipstick !
Аватара пользователя
autopilot
Сообщения: 558
Регистрация:
28 дек 2017, 19:07
Откуда: Москва
Контакты:

 

Сообщение  05 ноя 2018, 15:05

What engine type and volume in your car ?
Cause there is no warning ton
Original warning is not removed and work as before. You may not see it on screen (if ColorMFA installed to FullFIS), but it working and beeped if detected low level. But it will not beep if less than 100km have passed after opening the hood.
Schimmi70
Сообщения: 11
Регистрация:
10 окт 2018, 22:38

 

Сообщение  05 ноя 2018, 17:11

autopilot писал(а):
05 ноя 2018, 15:05
What engine type and volume in your car ?
Cause there is no warning ton
Original warning is not removed and work as before. You may not see it on screen (if ColorMFA installed to FullFIS), but it working and beeped if detected low level. But it will not beep if less than 100km have passed after opening the hood.
has an influence on the evaluation of the signal from the oil stand sensor ?
or is the sensor defective ? In VCDS oil level seems to be OK.
Аватара пользователя
autopilot
Сообщения: 558
Регистрация:
28 дек 2017, 19:07
Откуда: Москва
Контакты:

 

Сообщение  05 ноя 2018, 17:40

I dont know about sensor checking...
If in dashboard diagnostics it say Level Ok (group 3 in VW i think) then is original measurement thinks that Level is OK. ColorMFA does not affect this.

About this:
49 mm and Oil MIN/MAX
59mm and Oil Min/Max
47mm and Oil Min/Max
Left bar show online (realtime) measurement. And if you compare it, need compare values under the same conditions.
Engine must be running and be hot. Car must be stopped.
If engine not run, level is bigger. Because on the running engine, part of oil spreads on the engine.
Also on cold oil and hot oil the level is different.


You not answer about you engine type and volume...
Аватара пользователя
rcmaehl
Сообщения: 6
Регистрация:
16 окт 2018, 20:48

 

Сообщение  15 ноя 2018, 00:40

Is there anyway to show Trip Data 2 on Main Menu instead of Trip Data 1?
Аватара пользователя
autopilot
Сообщения: 558
Регистрация:
28 дек 2017, 19:07
Откуда: Москва
Контакты:

 

Сообщение  15 ноя 2018, 01:02

On Main menu ?
On Main menu present Trip1 and Trip2.
May be you mean Main screen ? No. On Main screen only show Trip1.
Schimmi70
Сообщения: 11
Регистрация:
10 окт 2018, 22:38

 

Сообщение  23 ноя 2018, 13:22

autopilot писал(а):
05 ноя 2018, 17:40
And if you compare it, need compare values under the same conditions.
Engine must be running and be hot. Car must be stopped.
If engine not run, level is bigger. Because on the running engine, part of oil spreads on the engine.
Also on cold oil and hot oil the level is different.
Conditon were engine Hot, Motor off after left bar don't change hight (ca. 5 Min), I checked the Oil Level, but i think it was my mistake.
The T5 should stand straight. Even with a slight slope of the oil dipstick shows me 1 liter deviation (straight: max, oblique: min)
You not answer about you engine type and volume...
2500 cm³ / AXE
Schimmi70
Сообщения: 11
Регистрация:
10 окт 2018, 22:38

 

Сообщение  24 ноя 2018, 02:29

today, i had a oil waring beep over the Instrument Cluster. In diagnostic off Instrument Cluster block 3 it shows Oillevel not OK.

No warning from ColorMFA.

On hot Motor and running engine ColorMFA shows on realtime measurement ca. 33 mm

5 min after shut off the Engine, MFA Oil level goes up to a max hight of ca. 44 mm / Oil level at dipstick was 2-3 mm under min. marker.

P.S.: is it possible do integrate labels for K-Line diagnostic ?
Аватара пользователя
autopilot
Сообщения: 558
Регистрация:
28 дек 2017, 19:07
Откуда: Москва
Контакты:

 

Сообщение  24 ноя 2018, 11:34

realtime measurement ca. 33 mm
For ColorMFA does not matter what measured in left bar. This value shown only for visual comparison.
What measured in right bar ? Full, half, low ?

I know about this problem on some engines (2.5TDI one of them).
See PM. Need test some data...
P.S.: is it possible do integrate labels for K-Line diagnostic ?
No, sorry. Not enough memory.
Klayz
Сообщения: 3
Регистрация:
28 ноя 2018, 14:28

 

Сообщение  28 ноя 2018, 14:38

Добрый день. Перестал работать дисплей. До этого ни каких проблем не возникало, все работало и показывало. Заглушил. Закрыл. Открыл. Завел, и ничего не показывет. Подсветка дисплея загорается, но информация на нем не отображается. Машина VW. Куда лезть?
Аватара пользователя
autopilot
Сообщения: 558
Регистрация:
28 дек 2017, 19:07
Откуда: Москва
Контакты:

 

Сообщение  28 ноя 2018, 14:52

Машина VW
"Быстрая" проверка. Вынуть и через 10-20 секунд вставить обратно предохранитель №15.
Посмотреть версию прошивки в меню -> Служебные -> Прошивка -> верхний правый угол.

По результатам: если после "передернутого" предохранителя экран заработал и версия прошивки ниже 2.9.4b24 -> Обновить прошивку до последней.
В остальных случаях написать тут более подробно: версию прошивки (если не обновлялась, то из какой партии или когда был куплен), что за машина и т.п..
Klayz
Сообщения: 3
Регистрация:
28 ноя 2018, 14:28

 

Сообщение  28 ноя 2018, 15:09

Заработало. v2.9.4 b15.

P. S. Как сделать обновление прлшивки? Я уже купил приборку с данным дисплеем.
Аватара пользователя
autopilot
Сообщения: 558
Регистрация:
28 дек 2017, 19:07
Откуда: Москва
Контакты:

 

Сообщение  28 ноя 2018, 15:17

Нужно обновиться.
Обновлять строго по инструкции в архиве с прошивкой.
Прошивки тут: http://colormfa.ru/downloads
Аватара пользователя
autopilot
Сообщения: 558
Регистрация:
28 дек 2017, 19:07
Откуда: Москва
Контакты:

 

Сообщение  28 ноя 2018, 15:18

Как сделать обновление прлшивки? Я уже купил приборку с данным дисплеем.
Обновлять по инструкции. В приборке должен быть разъем USB B. Соответственно нужен шнур USB A-B для подключения к компьютеру.
Klayz
Сообщения: 3
Регистрация:
28 ноя 2018, 14:28

 

Сообщение  28 ноя 2018, 15:35

Понял. Спасибо большое!
Ответить