Неисправности, брак, возможные причины/ Issues and solutions

Technical issues

Вопросы по установке. Монтаж, пайка, проводки...
Questions about the installation. Mounting, soldering, wiring ...
Аватара пользователя
DirtyliMe
Сообщения: 46
Регистрация:
29 дек 2017, 09:55

 

Сообщение  09 янв 2018, 01:10

Тема для обсуждения возможных неисправностей и заводского брака.
онлайн-консультация. куда смотреть, если что-то не работает.
как отремонтировать и стоит ли это делать самостоятельно.

- Как зайти в режим прошивки после неудачного обновления.
saj4eg
Сообщения: 5
Регистрация:
09 май 2018, 22:45

 

Сообщение  18 май 2018, 00:01

я ему уже написал на (drive2) но чтото тишина

просто не у меня одного на Т5 такая проблема на немецком форуме у немцов тоже такая проблема после этого обновления
Аватара пользователя
autopilot
Сообщения: 2469
Регистрация:
28 дек 2017, 19:07
Откуда: Москва
Контакты:

 

Сообщение  18 май 2018, 14:31

Основная плата ColorMFA какой ревизии ? 3.2 ?
Вход по ресету делал через предохранитель или снимал разъем приборки ?
Добавьте данные об автомобиле в подпись (профиль -> подпись). Чтоб не спрашивать постоянно... :)
Please add info about your car to you signature (profile -> edit signature). To not ask every time... :)
saj4eg
Сообщения: 5
Регистрация:
09 май 2018, 22:45

 

Сообщение  19 май 2018, 04:53

на икране высвечиваеться Bootloader v3.1

когда обновления делал вытаскивал предохранитель

До этого все обновления делал через режим обновления и все было отлично

после последней прошивки он не выходит из модуса икран черный и написанно >Bootloader v3.1

если зажимаю кнопку выключить икран икран тухнет и сново загораеться и да кстати замети что на икране если сбоку смотреть видно как синия LED моргает
Аватара пользователя
planeboy18
Сообщения: 28
Регистрация:
18 янв 2018, 00:50

 

Сообщение  03 июл 2018, 22:09

Here's an odd one.

2002 MK4 ALH TDI. Throttle position reading on ColorMFA is 0%, torque is showing exactly -32lbft all the time, and boost is 0PSI (with or without analog input from ECU wire 71 to cluster pin 15). VCDS logs show no fault codes and MAP sensor is functioning properly and the throttle position sensors are also working fine.
Аватара пользователя
autopilot
Сообщения: 2469
Регистрация:
28 дек 2017, 19:07
Откуда: Москва
Контакты:

 

Сообщение  04 июл 2018, 11:47

Hi.
May you make photo/video in CAN-monitor with active only Motor-CAN ?
Throttle position
- on most of diesel engines is always 0%. This value is not gas-pedal, is a throttle angle. But diesel engines not have throttle.
Boost is 0PSI

- if it right connected it may show value. If it always 0: 1. Not right connection. 2. Deffective IC on main board of ColorMFA.
Torque is showing exactly -32lbft all the time
Need see photo/video with CAN-data. May be this engine is not support show torque. This is possible for old engines with not electronic gas-pedal.
Добавьте данные об автомобиле в подпись (профиль -> подпись). Чтоб не спрашивать постоянно... :)
Please add info about your car to you signature (profile -> edit signature). To not ask every time... :)
Аватара пользователя
planeboy18
Сообщения: 28
Регистрация:
18 янв 2018, 00:50

 

Сообщение  07 июл 2018, 01:48

autopilot писал(а):
04 июл 2018, 11:47
Hi.
May you make photo/video in CAN-monitor with active only Motor-CAN ?
Throttle position
- on most of diesel engines is always 0%. This value is not gas-pedal, is a throttle angle. But diesel engines not have throttle.
Boost is 0PSI

- if it right connected it may show value. If it always 0: 1. Not right connection. 2. Deffective IC on main board of ColorMFA.
Torque is showing exactly -32lbft all the time
Need see photo/video with CAN-data. May be this engine is not support show torque. This is possible for old engines with not electronic gas-pedal.
Аватара пользователя
planeboy18
Сообщения: 28
Регистрация:
18 янв 2018, 00:50

 

Сообщение  07 июл 2018, 02:16

Also have another strange issue that has happened on 2 instrument panels.

Both are B5 S4 8D0920980
-Oil level works but temp does not.
-Outside air temp also does not work on either but works with factory screen.
-Fuel remaining and consumption also do not work on either.

Checked connections and everything appears fine. This hasn’t seemed to be an issue on 8D0920981 clusters I’ve fitted these into big both 980 have had the same issue.

Here are Motor and Comfort CAN traffic from 1 of the instrument clusters while it’s in the car.
Вложения
Аватара пользователя
autopilot
Сообщения: 2469
Регистрация:
28 дек 2017, 19:07
Откуда: Москва
Контакты:

 

Сообщение  07 июл 2018, 11:01

About A4 B5 read this: A4 B5 strange behaviour (Пост autopilot #1366)
On your photo also not have info from cluster in Motor-CAN.
See adaptation channel 60 on cluster. May be need set right coding of this channel.
Добавьте данные об автомобиле в подпись (профиль -> подпись). Чтоб не спрашивать постоянно... :)
Please add info about your car to you signature (profile -> edit signature). To not ask every time... :)
Аватара пользователя
zastep
Сообщения: 12
Регистрация:
18 фев 2018, 08:57
Откуда: Калининград

 

Сообщение  11 июл 2018, 22:09

Здравствуйте!
Поставил дисплей. Всё нормально работает, за исключением отключения. :)
Дисплей не отключается.
Проверил провода +12В и + зажигания.
Были попутаны. Исправил.
Дисплей всё равно не выключается. при подаче питания на любой из выводов. +12 или + Зажигание дисплей включается, работает но при отключении +Зажигания - продолжает светиться (работать).
Причем видно, что данные он не считывает. Например: если отключить датчик внешней температуры при выключенном зажигании - дисплей показывает предыдущие показания.
А при включении зажигания начинает выдавать ошибку, что датчика нет.
+12В и + Зажигания между собой не звонятся ( не закорочены).
Что может быть?
Какой алгоритм отключения дисплея?
Кроме зажигания могут быть ещё какие то причины не позволяющие дисплею уснуть?
Мы - творцы, всему отцы.
Аватара пользователя
autopilot
Сообщения: 2469
Регистрация:
28 дек 2017, 19:07
Откуда: Москва
Контакты:

 

Сообщение  11 июл 2018, 22:22

при подаче питания на любой из выводов. +12 или + Зажигание дисплей включается,
Невозможно в принципе, т.к. зажигание на плате разведено только на цепи управления питанием и никаким образом не подключено на само питание.
При подключении массы и зажигания (без +12) экран работать не должен. Ищите КЗ, сопли пайки и т.п.
Добавьте данные об автомобиле в подпись (профиль -> подпись). Чтоб не спрашивать постоянно... :)
Please add info about your car to you signature (profile -> edit signature). To not ask every time... :)
Аватара пользователя
zastep
Сообщения: 12
Регистрация:
18 фев 2018, 08:57
Откуда: Калининград

 

Сообщение  11 июл 2018, 23:49

autopilot писал(а):
11 июл 2018, 22:22
при подаче питания на любой из выводов. +12 или + Зажигание дисплей включается,
Невозможно в принципе, т.к. зажигание на плате разведено только на цепи управления питанием и никаким образом не подключено на само питание.
При подключении массы и зажигания (без +12) экран работать не должен. Ищите КЗ, сопли пайки и т.п.
Спасибо. Это мне и нужно было знать. :)

Сразу нашёл причину. :D
Примите первый вклад в копилку глупостей. :%)
Питание дисплея подключается к диодам на приборке.
Я припоялся с другой стороны диодов. :oops:
После них +12 и зажигание соединяются.
Я на разъёме приборки прозвонил - там все нормально.
А когда на дисплее начал проверять - то обнаружил сей косяк.
Спасибо за разъяснения. :good:

VW Sharan MK1 2002 1.9 TDI
Мы - творцы, всему отцы.
Аватара пользователя
autopilot
Сообщения: 2469
Регистрация:
28 дек 2017, 19:07
Откуда: Москва
Контакты:

 

Сообщение  12 июл 2018, 00:29

Я припоялся с другой стороны диодов.
После них +12 и зажигание соединяются.
Не много не повезло. В VDO приборках обычно много диодов стоит (до 8 ) и не все из них объединяют плюс питания и зажигание. Подключил бы зажигание к соседнему и проблем бы не было скорее всего. :)
А вообще в мануале нарисовано правильное подключение. :wink:
Добавьте данные об автомобиле в подпись (профиль -> подпись). Чтоб не спрашивать постоянно... :)
Please add info about your car to you signature (profile -> edit signature). To not ask every time... :)
Аватара пользователя
planeboy18
Сообщения: 28
Регистрация:
18 янв 2018, 00:50

 

Сообщение  20 июл 2018, 03:42

Adaption channel 60 to 1025 fixed the B5 issue, thank you very much!!

Have a new issue. A guy did the install himself and says the LCD will not come on so I'm inspecting it. LCD backlighting comes on but doesn't show anything. Tried with known good LCD and swapped it over, and still not working. Forced into bootmode and updated just to make sure and it updated without issue but no working LCD. Connections all seem okay and doesn't appear to be any damage on the ColorMFA board. Is there any particular test I can do or area on the board I can check? Unit powers up fine and the beeper is working. Seems like only the LCD is effected.
Аватара пользователя
autopilot
Сообщения: 2469
Регистрация:
28 дек 2017, 19:07
Откуда: Москва
Контакты:

 

Сообщение  21 июл 2018, 01:08

I'm not understand... in bootmode LCD is worked ?
Добавьте данные об автомобиле в подпись (профиль -> подпись). Чтоб не спрашивать постоянно... :)
Please add info about your car to you signature (profile -> edit signature). To not ask every time... :)
Аватара пользователя
planeboy18
Сообщения: 28
Регистрация:
18 янв 2018, 00:50

 

Сообщение  21 июл 2018, 03:17

LCD won’t work in boot mode either but ColorMFA is recognized by a computer and can still be flashed and acts like it’s working (beeper sounds for faults).

LCD is completely black but the backlighting for it does come on when ignition is switched on. LCD works with other ColorMFA units.
Аватара пользователя
autopilot
Сообщения: 2469
Регистрация:
28 дек 2017, 19:07
Откуда: Москва
Контакты:

 

Сообщение  22 июл 2018, 14:36

It is difficult to verify this yourself.
This situation is possible if:
- badly soldered LCD socket on main PCB.
- there was a strong deformation of the PCB (bend) and one of the legs of the BGA component is torn off.

You can check the soldering of the LCD connector.
But BGA testing is not easy.
Добавьте данные об автомобиле в подпись (профиль -> подпись). Чтоб не спрашивать постоянно... :)
Please add info about your car to you signature (profile -> edit signature). To not ask every time... :)
jyrgsy
Сообщения: 6
Регистрация:
02 мар 2018, 15:17

 

Сообщение  22 июл 2018, 17:48

After fitting all back together and inserting cluster back to car I tried to check instrument panel needle positions and could not do that. I can connect with VCDS to 17-Instruments but can't do Output Tests anymore. How can I check needle positions now?
So far all else is working as expected.

Some small observations -
1. OEM bluetooth module with RNS-E and bluetooth connected phone gets call and RNS-E shows caller promptly but ColorMFA shows after 4 seconds caller ID. With Audi FIS it was same time with RNS-E.
2. Switching ignition on and starting car will boot ColorMFA always in same view (Inlet temperature view). I like to see current consumption view but it will not store that view to default view when starting car. Is this the way it is programmed or I'm doing something wrong?

Allroad C5 2.5TDI BAU 2004 - ColorMFA 11th batch v2.9.4fs_b24

Thanks for front and opinions are welcome! :roll:
Audi A6 allroad 2.5 TDI 2004
Аватара пользователя
autopilot
Сообщения: 2469
Регистрация:
28 дек 2017, 19:07
Откуда: Москва
Контакты:

 

Сообщение  22 июл 2018, 19:18

I can connect with VCDS to 17-Instruments but can't do Output Tests anymore.
All typical diagnostic function must working completely. ColorMFA does not affect to diagnostics.
1. OEM bluetooth module with RNS-E and bluetooth connected phone gets call and RNS-E shows caller promptly but ColorMFA shows after 4 seconds caller ID. With Audi FIS it was same time with RNS-E.
In ColorMFA not have any delays for show info from bluetooth. It show info immediately after received from bluetooth.
In car present any errors about CAN in bluetooth, RNS, dashboard ?
2. Switching ignition on and starting car will boot ColorMFA always in same view (Inlet temperature view). I like to see current consumption view but it will not store that view to default view when starting car. Is this the way it is programmed or I'm doing something wrong?
Incorrect connection. You swapped +12 and Ignition wires or connect two wires on same point.
Добавьте данные об автомобиле в подпись (профиль -> подпись). Чтоб не спрашивать постоянно... :)
Please add info about your car to you signature (profile -> edit signature). To not ask every time... :)
Аватара пользователя
planeboy18
Сообщения: 28
Регистрация:
18 янв 2018, 00:50

 

Сообщение  23 июл 2018, 00:25

autopilot писал(а):
22 июл 2018, 14:36
It is difficult to verify this yourself.
This situation is possible if:
- badly soldered LCD socket on main PCB.
- there was a strong deformation of the PCB (bend) and one of the legs of the BGA component is torn off.

You can check the soldering of the LCD connector.
But BGA testing is not easy.
Yeah all LCD connections check out okay. Went over all of them and reflowed to make sure. Tried to reflow the BGA but no change.

Is it too late to add a replacement to my order to replace this one?
Аватара пользователя
autopilot
Сообщения: 2469
Регистрация:
28 дек 2017, 19:07
Откуда: Москва
Контакты:

 

Сообщение  23 июл 2018, 00:58

Is it too late to add a replacement to my order to replace this one?
I think that everything can be solved. Please write to Daniil about this problem.
Добавьте данные об автомобиле в подпись (профиль -> подпись). Чтоб не спрашивать постоянно... :)
Please add info about your car to you signature (profile -> edit signature). To not ask every time... :)
Ответить